keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Kestääkö se mitä vaan ?

Mä oon kasvanu vahvaks ihmiseks. Kovin monet asiat ei saa mua pelkäämään tai ajattelemaan ettenkö selviäis. Vanhempien riitaisa ero, lastenkodissa asuminen, iän ikuiset sijaisperheet ja oman äidin kuolema, voiko olla enää mitään mistä en nousis ? Sitä sopii miettiä. Ikinä ikinä ikinä mä en oo ollu niin onnellinen kun nyt. Tai siis jo yli vuoden ajan. Vannon etten koskaan uskonu mihinkään tälläseen. Aina joskus yllätti kamala tunne siitä, että mitä jos pian kaikki taas viedään multa pois. Mulla on kamala tapa aina ajatella kaikki niin, että varaudun pahimpaan. Puolen vuoden ajan Aleksin ja mun suhteesta ajattelin jokaisen riidan kohdalla ettei siitä nousta enää. "No mä tiesin et tää kuitenkin viedään multa pois". Puolen vuoden ajan raskaudesta ajattelin, ettei vauva voi olla kunnossa, ettei tää vaan voi olla mahdollista, ja että ihan varmasti jotain pahaa tapahtuu. Pahinta tässä se, etten jättäny näitä ajatuksia mun pään sisälle vaan psyykkasin myös Aleksia, "muista että on mahdollista........" ja kaikki mahdolliset kamaluudet tuohon perään.
lll Ahdistun helposti ja menetän toivoni helposti, oon semmonen marttyyri-luonne. Pienikin uhka että joku voi mennä pieleen, heitän hanskat tiskiin ja luovutan. Oon täysin varma siitä että peli on menetetty ja uskottelen itelleni ettei oo enää mitään pelastusta. Se on järkyttävän raskasta henkisesti.
Se mitä vuosi 2015 tuo tullessaan, on pelottavinta mitä tiedän. En voi sanoin kuvailla miten pelkään ja miten paljon se ahdistaa. Mitä enemmän tää vuosi kuluu, sitä surullisemmaks tuun. Mä ootan heinäkuuta, voi kamala miten paljon ootankaan että saan meidän rakkaan mun syliin! Heinäkuun jälkeen aika voisi pysähtyä, ei tarvitsis vaihtua enää yhtään kuukautta. Loppuvuodesta häämöttää mun täysi-ikäisyys, en halua sitäkään, se on liian loppuvuodesta. En halua en halua en halua. Se mitä joskus 15-vuotiaana piti mailman tärkeimpänä asiana, on nyt vaan ahdistuksen ja pelon aihe. En mä halua olla 18-vuotias koska siitä on enään kaksi kuukautta tammikuuhun 2015.
hhh "Ensimäinen vauvavuosi on rankin, se syö parisuhdetta ja silloin kaikki eroaa." 
 "Jos parisuhteesi kestää ensimäisen vauvavuoden, kestää se  mitä vaan."
 "Muistakaa ensimäisen vauvavuoden aikana hoitaa ahkerasti parisuhdetta, se on hyvin tärkeää."
 "Ensimäisen vauvavuoden jälkeen kaikki on taas helpompaa."
 Vuodessahan on 12 kuukautta, vai mitä ? Elokuusta tammikuuhun on 5 kuukautta, vai mitä ? Entä ne loput 7 kuukautta, tammikuusta taas heinäkuuhun ? Niimpä niin. Voiko joku pliis kertoa mulle että selviän siitä ? Voiko joku pliis luvata että kaikki menee hyvin ? Voiko joku pliis lähettää meille kotiin kirjeen ettei Aleksin tarvitse lähteä ? Miks ei voi ?
PicMonkey Collage "Parisuhdetta koettelevin asia on armeija, silloin kaikki eroaa."
 "Jos parisuhteesi kestää armeija-ajan, se kestää ihan  mitä vaan."
 "Muistakaa intin aikana rakastaa entistä lujemmin, yhteinen aika on tärkeintä."
 "Intin jälkeen kaikki on paljon helpompaa ja olette entistä läheisemmät."
 Entä sitten kun nämä kaksi yhdistetään ? Onko olemassa sellaista parisuhdetta joka sitten kestää nää molemmat niin mailman kamalinta asiaa, joiden aikana "kaikki eroaa" ? Mä todella uskon, että jos tästä selvitään, niin selvitään mistä vaan. Mä en todella usko että on mitään kamalampaa tai pelottavampaa olemassakaan. 944490_619922828026831_843814133_n Meidän parisuhde on just sitä mistä oon aina haaveillu. Me oikeesti rakastetaan toisiamme ja uskotaan että näin kuuluu olla. Koskaan ei tuu ajatusta siitä että olisi parempi muualla tai jonkun muun kanssa. Toisen näkeminen on aina mailman paras tunne. Tässä parisuhteessa on kaikki mitä voi tarvita, ja tässä oon mailman onnellisin.
Silti mua pelottaa. Kestääkö se todella  mitä vaan ?

10 kommenttia:

  1. Kestää se jos ihmiset on luotu toisilleen, uskon niin :] älä ahista tulevaa vaan iloitse hyvistä asioista ja nauti joka hetkestä, ikinä ei tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu, mutta mennään positiivisin mielin sitä kohti! Oot kokenu kovia ja selvinny niistä, oot vahva ja reipas <3 toivon teille kaikkea hyvää ja onnellista tulevaa vuotta! :) kaikki menee hyvin, ja kun ajattelee positiivisesti niin myös elämä tuntuu valoisammalta, joten no stress now, sulla on asiat paremmin kuin hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos yli-ihanasta kommentista♥♥ Toivon sulle ihanaa viikkoa ja kaikkea hyvää :')

      Poista
  2. Kestää! Rakastatte selvästi toisiinne enemmän kun mitään muuta! Lapsi saa olla ylpee tollasista vanhemmista:] tsemppiä, kaikki menee hyvin, äläkä turhaan stressaa, nauti kaikesta hyvästä, oot ansainnu sen! <3

    VastaaPoista
  3. Ronja Ihan varmasti teidän suhden kestäää! Mä uskon ainakin niin ja hei EN IKINÄ USKOIS ETTÄ TE EROATTE VAIKKA TEILLE TULEEKIN VAUVA! te kyllä pärjäätte ja se että Aleksi lähtee armeijaan ei koskaan tarkoita sitä että teijän suhde huononisi, joskus se jopa parantaa sitä! Mutta älä kulta rakas pelkää <3 muista mitä aina sanot mulle<3!!

    VastaaPoista
  4. armeijan aikaan alku ja loppu on vaikeeta! koska alussa on ikävä ja lopussa aika menee liian hitaasti.. suhde kestää armeijan jos se on tarkotettu niin:) oot ihana<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä oot ihana♥ Mä uskon sydämeni pohjasta et meidät on tarkotettu näin, ja et kestetään se armeijakin. Mut silti vaan raastaa jo nyt se ikävän tunne ja semmonen.. Mä oon hirveen herkkä ikävälle varsinkin kun on Aleksista kyse, ainoo millä lohduttaudun on se et mulla on sentään meidän pieni rakas kotona mun kanssa, Aleksilla ei sitäkään... :(

      Poista
  5. Te selviätte yhdessä mistä vaan, sillä teidän välillä on sammumaton rakkaus! ♥ Jos se meinaa joskus unohtua, katsokaa teidän pientä poikaanne, teidän rakkauden aikaansaannosta - se vie teidät läpi haasteiden ! :-)

    VastaaPoista
  6. Uskon , että sun ja aleksin suhde kestää mitä vaan :) ootte niin ihana pari ja Aleksi on varmasti hyvä poikaystävä sulle ♥

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥